Kubernetes po polsku

Sezon 2

Kolejne odcinki będą dostępne już we wrześniu!

0. Wstęp do sezonu 2

W tym wideo krótko opowiadam o powodach dlaczego powstał sezon 2, co w nim znajdziesz oraz co dalej z kursem.

1. Minishift jako alternatywa dla Minikube

Sprawdzamy Minishift jako alternatywę do Minikube. Wywodzący się z OKD (i po części z Red Hat OpenShift) projekt jest bliźniaczy i podobny do Minikube, ale oferuje nam przyjemniejszy interfejs, który niektórym może przypaść do gustu (wliczając mnie!) i pomó...

2. Efektywna praca na wielu środowiskach

Jeszcze raz wracam do tematu namespaceów i omawiam dokładniej konfigurację połączeń do klastrów. Poza tym pokażę jak utworzyć klaster Kubernetes na DigitalOcean oraz jak łatwo się do niego podłączyć.

3. Porównanie Ingress i Service (część 1/2)

Podejmuję się tematu porównania obiektu Ingress i Service. Do tego uzupełniam informacje dotyczące różnych typów Service i pokazuję trochę teorii (model ISO/OSI). Pierwsza część, gdzie pokazuję wszystko na Minikube. W części drugiej wychodzę do chmury publi...

4. Porównanie Ingress i Service (część 2/2)

Druga część porównania Ingress i Service, gdzie na klastrze Kubernetes utworzonym na DigitalOcean wyjaśniam jak działa Service typu LoadBalancer i jak korzysta z niego Ingress w najpopularniejszej implementacji - nginx.

5. Operatory

Kwintesencją Kubernetes są operatory. To dzięki nim możemy tworzyć w pełni zautomatyzowane usługi jak chociażby samozarządzalne bazy danych. W tym odcinku pokazuję czym są obiekty CustomResourceDefinition, jak działa kontroler i czym się różni od operatora....

6. CI/CD na Kubernetes

Najdłuższy i najtreściwszy odcinek kursu. Pokazuję w nim czym odróżnia się CI/CD na Kubernetes, jak łatwo można tworzyć nowe środowiska z pipeline i jak budować obrazy bez dockera. Do tego demonstruję jak ujarzmić Jenkinsa automatyzując wszystkie aspekty je...

7. Helm 3

Długo wyczekiwana zmiana w menedżerze pakietów dla aplikacji na Kubernetes - Helm w wersji 3. W tej części dowiesz się jakie są najważniejsze zmiany w stosunku do wersji 2. Więcej o zmianach przeczytasz na oficjalnym blogu projektu Helm.